POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Lördag.

Kategori: Allmänt

Veckan har tydligen passerat och vi befinner oss tydligen mitt i helgen idag. 

Veckan har bestått av en himla massa arbete. Men jag har också gått hem tidigare ett helt gäng med dagar då det inte direkt varit den mest hektiska veckan på Posten i min brevbärarkarriär.

Jag har sett en massa OS-gymnastik, faktiskt varenda sändning. Jag har gråtit så fort någon vunnit eller tagit medalj. Jag har gråtit till fälttävlan, dubbeltrap och idag till triathlon.

Men jag grät också när Storbritannien tog brons i herrarnas lagfinal i gymnastik eftersom de inte bärgat en medalj i den grenen sedan OS i Stockholm 1912. Och så fick de lyckas på hemmaplan. Vackert är det enda jag kan säga.

Igår var jag hemma hos Cissilaya, lagade mat och drack cider innan vi gick ut på Glädje som en kvartett.


Hannas rosécider gjorde fredagskvällen.

Sofia som körde hade hela baksätet fullt med fotbollar hon fått på en mack. Jag tiggde till mig en vilket jag känner mig väldigt nöjd med.

Dessutom hittade jag en citron som fick följa med mig hem inatt.


Sverigeboll och citron.

Idag känner jag mig lite trött, tur att det finns massor av OS att fullkomligt vältra sig i. Och efter två dagars uppehåll är det imorgon återigen dags för gymnastik och grenfinaler.

Jag tror att jag överlever.


LOVE / H


Kommentarer


Kommentera inlägget här: