POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Keep yourself alive!

Kategori: Allmänt

I fredags var jag ju som tidigare nämnts på en Queentillställning utanför Falköping.

Keep yourself alive med Johan Boding och Night Of Queen Band.

Jag är inte religiös, men HALLELUJAH vilken föreställning.

Först var vi hemma hos Kajsa och åt grillat och drack lite vin innan vi promenerade till Tomtens Kalkbrott.


På väg.


Framme.

Första delen av konserten bestod mestadels av ytterst gamla låtar som jag inte var speciellt bevandrad bland. Då satt publiken lugnt kvar och njöt av omgivningen och underhållningen, samt en del alkoholhaltig dryck.

När andra halvan av föreställningen drog igång kom vi snabbt upp på fötter och megahitsen avlöste varandra i en aldrig sinande ström.

Jag tänkte varje gång det kom en ny låt att 'det här kommer vara den bästa på hela kvällen'. Men sen startade nästa låt och då var plötsligt den bäst helt plötsligt.

När applåderna så småningom sinat och två extranummer skulle genomföras så var det första av dem "Barcelona". Jag frös till en marmorstaty med handen på hjärtat, gåshud över hela kroppen samt tårar bakom ögonlocken.


Barcelona.

Dessförinnan hade vi upplevt We will rock you, Fat bottomed girls, The show must go on, Bohemian rhapsody, Bicycle race, Don't stop me now, We are the champions, Radio Ga Ga, Somebody to love och Who want to live forever för att nämna några. 

Nu kan jag ha fel, men jag tror att avslutninglåten för kvällen var I want it all. En perfekt avslutning på en perfekt kväll? Det kan man lugnt påstå!


Magiskt!

(Bilder lånade av diverse vänner)

Det var en alltigenom lyckad kväll, och närmare Queen än så här kommer vi dessvärre inte eftersom vi är födda lite för sent på 1900-talet för det. Men det var nära nog och både sång och scenuttryck i största alllmänhet var fantastiskt.


I lördags hade jag besök av Dionysos. Igår mådde jag som jag förtjänade.

Slut på rapport.


LOVE / H




Kommentarer


Kommentera inlägget här: