POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Helg.

Kategori: Allmänt

Man kan säga att det här är första helgen på fyra helger som jag inte mår dåligt en söndag. Det känns onekligen uppfriskande.

Kakan i fredags på Posten var en stor succé. Linkan tyckte att jag kunde komma dit och jobba sista dagen varje dag. Jag avstår. Däremot fick jag varken lämna tillbaka nyckel- eller tankkort. Lär bli en del extrajobb framöver, inte mig emot. Pengar är alltid trevligt.

I fredagskväll och hela dagen igår umgick jag med Lisa som återvänt till Skövde. Mycket att prata om och mycket att ta igen.

Igår mottog jag även ett frieri via SMS. Jag tackade ja. Återkommer med detaljer vid ett senare tillfälle när bröllopsplanerna börjar ta form. Bröllopsresan är i alla fall redan spikad!




Idag består dagen av fixande, matlagande och allmänt plockande samt tvättande här hemma på Havstena.

Imorgon är det åter dags för skola. Sista året vilket är helt sanslöst. Har jag redan gått två år i skolan och bott på ett och samma ställe i två år? Jag är faktiskt lite förvånad över hur bra det går och har gått. 

Kanske ska börja läsa en ny bok idag, men jag känner mig lite mättad efter Trilogin med stort T. Har svårt att se vad som skulle kunna vara bättre eller lika bra. Får ge Fatimas Hand en chans kanske. Ildefonso falcones har levererat förr.

Det känns för övrigt som att mitt tankeflöde är väldigt osammanhängande just nu.

Avslutar här.


LOVE / H


Kommentarer


Kommentera inlägget här: