POLare på HIS

Betraktelser från studerandet på Högskolan i Skövde (och allt annat som konstant snurrar i mitt huvud).

Karlstad nästa.

Kategori: Allmänt

Långledigheten fortsätter. Helgen har mestadels spenderats i Saras soffa. Vi har avverkat musikal efter musikal. Sammanlagt har vi sett Sound of Music, Hairspray, Chicago, High School Musical 3 och Stick it. Stick it är visserligen inte en musikal, men sevärd ändå.

I lördags hamnade jag, Sara och Evenlia på Husaren. En spontan utekväll när de är som bäst kan man säga. Det resulterade således i lite trötthet igår, men vad gör det? Vi är ju lediga.

Nu har jag sovit elva timmar, ätit en rejäl frukost och packat väskan. Om 50 minuter går tåget till Karlstad och de värmländska skogarna där jag ska spendera Valborg med Tingeling. Vi ska på BBQ hos min gamla GC kollega Elins storebror ikväll. Om han är det minsta lik sin syster så tänker jag mig att det kommer bli en fantastisk kväll.


Jag tänker skina ikapp med Sola ikväll!

Dessförinnan ska jag ta mig ner till kvartersvärdarna och säga upp min lägenhet. Det blir visst en flytt till under mina tre studieår. Jag lämnar studentboendet i sommar och flyttar in i en lägenhet där nuvarande hyresgäst aldrig har hört sina grannar. Vi kan kalla det 'Himmelriket'.

En rapport om dagens bravader borde komma imorgon, under förutsättning jag lyckas med konststycket att ta ett tåg tillbaka till Skövde.


LOVE / H

Kommentarer


Kommentera inlägget här: